“Naturen tæt på” billeder finder faste pladser

"Naturen tæt på" billeder ved Børnesøen, Kibæk af Jørgen D. Vestergaard

Efter en lang rejse rundt i Herning Kommune, er “Naturen tæt på” udstillingen med 13 dyrebilleder, begyndt at finde sine permanente pladser rundt om i kommunen.

Helt fra starten af “Naturen tæt på” i sommeren 2022, blev deltagerne i projektets aktiviteter opfordret til at indsende billeder til udstillinger. Af de mange flotte indsendte billeder blev 13 billeder udvalgt til denne vandreudstilling og fremstillet på holdbare materialer, så de kunne holde til at sidde placeret direkte i den natur, de fortæller om.

Vandreudstillingen blev til virkelighed og kunne som det første sted holde fernisering i Løvbakke Dyrehave den 8. februar 2023. Her kom over 100 børn fra Gullestrup og Tjørring skoler plus deres lærer for sammen med naturvejledere fra Herning Kommune at indvi udstillingen og blive klogere på den fantastiske danske natur.

Vandreudstillingens 13 billeder har været udstillet følgende steder

• Løvbakke Dyrehave ved Herning
  • Præstbjerg Naturcenter ved Sørvad
  • Svanholm Sø ved Sdr. Felding
  • Kibæk Mølle
"Naturen tæt på" indvielse i Præstbjerg Naturcenter af Inga Nielsen
“Naturen tæt på” indvielse i Præstbjerg Naturcenter af Inga Nielsen

Efter den lange rejse rundt i Herning Kommune har to af billederne nu fundet deres permanente plads på to shelters ved Børnesøen i Kibæk, hvor de efter aftale med Kibæk Lokalråd blev hængt op af Kibæk Fotoklub. Herning Folkeblad bragte i forbindelse med opsætningen i Kibæk en flot artikel

De øvrige billeder i udstillingsserien hænges op henover sommeren på shelters rundt om i Herning Kommune.

Sammen med hvert enkelt dyrebillede er en kort tekst om det enkelte dyr samt en QR-kode og hjemmesideadresse, der bringer den nysgerrige til en side hos Kibæk Fotoklub med uddybende beskrivelser og flere billeder. Her kan man også se og læse om de øvrige dyr i udstillingen.

Se alle 13 billeder i  udstillingsserien her.