Invitation til 6933FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton

Invitation til 6933FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton.

Søndag den 15. september 2024 kl. 13-17

Mødested: Halmhuset, Præstevænget 90, 7280 Sdr. Felding. Parkering på Præsteskoven og tag stien gennem træerne.

Køb af billet er nødvendigt senest den 10. september 2024.

6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton foregår i år i og omkring Sdr. Felding og vægter både det sociale og det fotografiske højt. Det skal være hyggeligt at være amatørfotograf. Alle med et kamera og lyst til at være sammen med andre amatørfotografer er velkomne, og du behøver ikke at have deltaget i et fotomaraton før.

Program for dagen
13.00    Velkomst og introduktion til fotomaraton samt udtrækning af de fotografiske emner
16.00    Fotomaraton slutter
16.15    Eftermiddagskaffe med et stykke kage og naturligvis masser af hygge
17.00    Afslutning

6933 FM - Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Jørgen D. Vestergaard
6933 FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton 2023 af Jørgen D. Vestergaard

Sådan foregår det
Efter den fælles velkomst udtrækkes 5 fotografiske emner, som skal løses inden fotomaratonet slutter. Undervejs går du rundt i eller omkring Sdr. Felding, hvor du må lave alle de billeder, du vil af hvert emne. Du kan altså risikofrit eksperimentere med motiver, ideer, vinkler og indstillinger. Når du kommer hjem, udvælger og efterbehandler du 1 billede for hvert af de 5 fotografiske emner, hvorefter du indsender dine 5 billeder.

Indsendelse af billeder
Sidste frist for indsendelse af dine billeder er den 22. september 2024 kl. 12.00. Send dine billeder til 6933FM@kibaekfotoklub.dk og brug gerne www.wetransfer.com.

Resultater
Resultaterne vises på www.kibaekfotoklub.dk og vinderne får direkte besked.

Præmier
Emnevindere og den samlede vinder modtager et elektronisk diplom.

Pris og tilmelding
Prisen er lav, men stadig inklusiv eftermiddagskaffe/te med hjemmebag og naturligvis masser af hyggeligt selskab og fotografiske udfordringer i skønne omgivelser.

Medlem af Kibæk Fotoklub                   25 kr
Ikke-medlem af Kibæk Fotoklub          50 kr

Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og sker ved køb af billet senest den 10. september 2024.

Køb billet på https://www.place2book.com/da/sw2/sales/p2bwa0sxsd

Yderligere information
Hvis du har spørgsmål omkring arrangementet, er du meget velkommen til at kontakte:

Peter Støttrup, 6933fm@kibaekfotoklub.dk, tlf. 40404699.

Hent invitationen

Du kan hente invitationen som PDF her.

Vinderbilledet i kategorien “Det perfekte sted” af Niels Finnerup, deltager i 6933 FM 2021

Spørgsmål og svar

1. Hvem deltager i 6933 FM?
    Alle med lyst til samvær og hygge om vores fælles hobby – foto – er meget velkomne. Vi håber, vi kan hygge, inspirere og udvikle hinanden.
  2. Hvilke regler er der for optagelse af billederne?
    Dine billeder skal laves på dagen for fotomaratonet i tidsrummet 13.00 – 16.00. Billederne skal laves i eller omkring Sdr. Felding.
  3. Hvor meget må jeg efterbehandle billederne?
    Du må lave almindelig billedbehandling som eksempelvis beskæring, farve (inklusiv konvertering til sort/hvid), lys og kontrast lige som du også må fjerne ting i billedet. Lad være med at lave overbehandlede ”photoshopbilleder” eller sammensætning af flere billeder i billedbehandlingsprogram.
  4. Hvad med rettigheder til billederne?
    Når du indsender dine billeder, giver du Kibæk Fotoklub lov til vederlagsfrit at vise og bruge dine billeder. Du beholder selv alle rettigheder.
  5. Hvad går deltagerbetalingen til?
    Betalingen går til direkte udgifter. Kibæk Fotoklub planlægger ikke overskud af arrangementet.
  6. Hvad er præmierne?
    Der uddeles elektroniske diplomer til vinderen af hver af de 5 kategorier samt til den samlede vinder. Præmierne er symbolske for at fokusere på det sociale og holde prisen lav.
  7. Hvem og hvordan bedømmes billederne?
    De indsendte billeder bedømmes af 2 eksterne og uafhængige dommere. Dommerne bedes hver for sig vælge og rangere de 5 bedste billeder inden for hver kategori. Pointene fra de to dommere lægges sammen hvilket giver det samlede resultat.

Ved pointlighed trækkes lod.