September 2024 – Vidvinkel

Vidvinkel af Jørgen D. Vestergaard

Vi genoptager den gode tradition med månedens fotografiske udfordring, og DU opfordres derfor til at tage udfordringen op.

September måneds udfordring er vidvinkel.

Derfor, fat dit kamera, sæt et vidvinkelobjektiv på og kom afsted. Som objektiv kan du eksempelvis bruge 16mm til 24 mm brændvidde eller kortere, men hvis du ikke har noget i den størrelsesorden, bruger du bare det mest “vidvinklede” objektiv, du har. Billeder af landskaber eller arkitektur laves ofte med vidvinkel, men som altid er det dig selv, der fortolker emnet, og du må meget gerne overraske os. Det er heller ikke sikkert, temaet skal fortolkes som et vidvinkelobjektiv, men “bredt udsyn” eller noget helt tredje.

Du oploader dine bedste billeder, maksimalt fem, til fotoklubbens online billedarkiv eller sender dem med wetransfer.com til billeder@kibaekfotoklub.dk.

PS: Hvis du har problemer med at komme på billedarkivet så kontakt venligst Jørgen, så vi kan få teknikken til at fungere, for det er en stor hjælp, hvis billederne lægges direkte derind.

De næste måneders udfordringer

For at give deltagerne bedre tid til at udtænke og lave billeder til de månedlige emner, får du allerede nu, emnerne til oktober og november, og du må gerne gå i gang allerede nu.

• Oktober – Lille mor
  • November – Sort/hvid