Flotte billeder og masser af hygge til årets udgave af 6933FM

6933FM 2024 af Carsten Nielsen

Årets udgave af Kibæk Fotoklubs 6933FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton blev holdt med Halmhuset i Sdr. Felding som base.

Deltagerne startede dagen med at udtrække de fem emner, der skulle konkurreres i i løbet af dagen. I løbet af tre timer skulle der laves mindst ét billede til hvert af emnerne, så der var nok at se til. Området for fotomaratonen var Sdr. Felding afgrænset af byskiltene.

Heldigvis var det godt vejr, så deltagerne kunne let bevæge sig rundt omkring Halmhuset og i Sdr. Felding. Konceptet for 6933FM lægger op til, at man som fotograf kan eksperimentere med billederne, og således måtte deltagerne lave lige så mange billeder af hvert emne, som de ville. På den måde kunne hver fotograf i ro og mag efterbehandle og udvælge, for derefter at indsende sit bedste billede i hver kategori.

Da tiden til at lave billeder var brugt, samledes deltagerne til eftermiddagskaffe og hjemmebag, og der blev hygget og udvekslet røverhistorier. For eksempel også historien om at de lokale i Sdr. Felding havde bemærket trafikken af fotografer.

6933FM 2024 af Grethe Larsen
Vinder af kategorien Gentagelse. 6933FM 2024 af Grethe Larsen

Resultater

De indsendte billeder er nu blevet bedømt af to eksterne dommere, og pointene lagt sammen. Billedet med flest point vandt den enkelte kategori og fotografen med totalt flest points blev samlet vinder af 6933FM 2024.

De to dommere er kommet frem til følgende vindere:

• Samlet vinder: Carsten Nielsen
  • Det perfekte sted: Carsten Nielsen
  • Fart over feltet: Carsten Nielsen
  • Gentagelser: Grethe Larsen
  • Mangfoldighed: Grethe Larsen
  • Sort/hvid: Carsten Nielsen

Tillykke til vinderne.

Da 6933FM lægger vægt på det sociale, er præmierne af symbolsk karakter.

Tak til deltagerne

En stor tak til deltagerne for at være med til at gøre dagen god og hyggelig.

Vi håber, at årets deltagere samt mange andre amatørfotografer har lyst til at deltage næste gang Kibæk Fotoklub afholder 6933FM – Danmarks hyggeligste fotomaraton.

Vi ses!