Stærke billeder og foredrag med konfliktfotojournalist Mikkel Hørlyck

Af Mikkel Hørlyck

Livet for verdens befolkning former sig ufatteligt forskelligt. Mange mennesker lever i krig og ulykke, som er helt umuligt at forestille sig, når man bor i fredelige lille Danmark. Men selv i Danmark er der skæbner, hvis historier skal fortælles. Kom med til dette tankevækkende foredrag “Menneskeskæbner på kanten” med Mikkel Hørlyck, hvor du kommer helt tæt på mennesker i verdens kriser og brændpunkter.

Selv om foredraget arrangeres af Kibæk Fotoklub, er omdrejningspunktet ikke hvordan billederne er lavet, men om den historie motiverne fortæller. Du behøver derfor ikke gå op i foto for at deltage.

En billet koster 125 kr (plus gebyr) for deltagere, der ikke er medlem af Kibæk Fotoklub og 25 kr (plus gebyr) for medlemmer af Kibæk Fotoklub. Begge billetpriser er inklusiv kaffe/te og et stykke kage.

Da foredraget indeholder stærke billeder anbefaler vi at deltagere er 16 år eller ældre.

Bemærk: Billetsalget lukker den 10. november 2024 kl. 22.00 eller når alle billetter er solgt.

Du er inviteret

Kibæk Fotoklub inviterer alle til et spændende, stærkt og tankevækkende foredrag “Menneskeskæbner på kanten” med konfliktjournalist  Mikkel Hørlyck.

Tid: Onsdag den 13. november 2024 kl. 19.00.
Sted: Alhuset, Kastanie Allé 27, 6933 Kibæk.

Alle er velkomne og du behøver ikke være medlem af Kibæk Fotoklub for at deltage. På grund af stærke billeder skal tilhørerne være mindst 16 år. Køb af billet er nødvendigt.

Af Mikkel Hørlyck

Om Mikkel Hørlyck

Mikkel Hørlyck, uddannet fotojournalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, har prøvet lidt af hvert. Fra praktikant hos Politiken over FN-soldat i Libanon til selvstændig fotograf i verdens brændpunkter. Han beskriver sig selv som konfliktfotojournalist hvor han gennem sine projekter fokuserer på globale emner og social uretfærdighed for at vise autentiske følelser og mekanismerne bag menneskelig overlevelse.

Mikkels mål er at skabe hjertelige og slående billeder, der får beskuerne til at se situationer på nye måder og åbne deres hjerter. Med Mikkels egne ord føler han et kald til at fortælle historier om mennesker, der står over for udfordrende omstændigheder.

Mikkel har medvirket i både radio og TV, og har modtaget et utal af  internationale priser for sine billeder og fotoprojekter. Antallet af udstillinger med stærke billeder er enormt.

Læs mere om Mikkel her.

Du kan også læse et godt interview i verdensbedstenyheder.dk hvor Mikkel pointerer det gode i mennesker trods død og ødelæggelse.

Jeg bruger fotojournalistik til at undersøge mekanismerne bag menneskelig overlevelse. Jeg tilgår mine projekter med en åben og nysgerrig tilgang og engagerer mig i situationerne og oplevelserne hos dem, jeg fotograferer. Mit mål er at give et ægte og personligt indblik i kernen af en menneskelig krise. Ved at fange øjeblikke, som ofte forbliver usete, er min intention at skabe hjertelige og energisk slående billeder, som opmuntrer publikum til at se tingene på nye måder og åbne deres hjerter.

Konfliktfotojournalist Mikkel Hørlyck

Aftenens program

Kl. 19.00 Velkomst og  “Menneskeskæbner på kanten” del 1

Kl. 20.00 Pause og aftenkaffe/-te med et stykke kage

Kl. 20.15  “Menneskeskæbner på kanten” del 2

Kl. 21.30 Spørgsmål fra deltagerne

Kl. 22.00 Tak for i aften

Ændringer til aftenens program kan forekomme.

Fakta om arrangementet

Tid: 13. november 2024 kl. 19.00 til ca 22.00

Sted: Alhuset, Kastanie Allé 27, 6933 Kibæk

Foredragsholder: Mikkel Hørlyck

Målgruppe: Dig, der er interesseret i mennesker og verdens konflikter og som ønsker at se situationer på nye måder gennem billeder. Foredraget er ikke et foredrag om fototeknik, men foredragsholderens personlige fortælling. Bemærk anbefalet aldersgrænse på 16 år.

Deltagerbetaling: 125 kr (plus gebyr) for ikke-medlemmer af Kibæk Fotoklub og 25 kr (plus gebyr) for medlemmer af Kibæk Fotoklub. Begge billetpriser er inklusiv kaffe/te og et stykke kage. Køb af billet er nødvendigt (begrænset antal pladser)